جدیدترین تعبیر خواب های روز دنیا

  • ۰
  • ۰

چطور سرعت لود سایت را بررسی کنیم ؟

اغلب وبمسترها تصور می کنند که اگر سرعت لود سایت من در کامپیوتر خودم خوب است ، پس مشکلی ندارد و برای همه کاربران هم به همین سرعت لود می شود. در حالی که اینطور نیست .

یکی از دلایلی که ممکن است سایت برای شما سریع تر لود شود این است که شما روزانه چندین بار سایتتان را باز می کنید و اطلاعات آن در مرورگرتان کش شده است . ولی زمانی که کاربری برای اولین بار وارد سایت می شود ممکن است تجربه ی مشابهی با شما نداشته باشد.

از طرفی ، موقعیت مکانی و جغرافیایی و حتی شرکت ارائه دهنده اینترنت هر فرد می تواند بر روی سرعت لود سایت شما برای او تاثیر گذار باشد.

به همین دلیل همیشه توصیه می شود که سایت خود را با ابزارها و سایت های تست سرعت بررسی کرده و ایرادات آن را رفع کنید. سایت جی تی متریکس و pingdom و webpagetest از معروف ترین ابزارهای آنلاین تست سرعت سایت هستند.

معمولا بهترین زمان لود سایت برای سایت هایی که سرور خارجی دارند زیر 2 ثانیه و برای سایت های داخلی زیر 4.5 ثانیه است . سایت جی تی متریکس ، معمولا سرعت لود را یک ثانیه کندتر از سایر ابزارهای معتبر نشان می دهد.

چه چیزی باعث کند شدن سایت وردپرسی می شود ؟

اگر سایتتان را با وردپرس طراحی کرده اید دلایل زیادی وجود دارد که می تواند سایت را سنگین کرده و سرعت لود را کاهش دهد . برای مثال :

  •  هاست نامناسب و بی کیفیت : اگر هاست شما به درستی کانفیگ نشده باشد و یا کیفیت سخت افزاری و نرم افزاری آن پایین باشد به شدت می تواند بر روی سرعت لود سایت وردپرسی تاثیر گذار باشد. در این مورد توصیه می کنم مطلب «انتخاب بهترین هاست وردپرسی» را مطالعه نمایید.
  • تنظیمات نادرست خود وردپرس : در صورتی که وردپرس شما به هر دلیلی (مانند افزونه های بد ، قالب بهینه نشده ، استفاده از کدهای نادرست و غیر استاندارد و …) درست تنظیم نشده باشد ، می تواند فشار زیاد بر روی سرور وارد کند. مخصوصا اگر میزان بازدید بالایی داشته باشید . برخی از هاستینگ های معروف داخلی ، استفاده از افزونه کش را مدام به کاربران توصیه می کنند و در صورتی که سایت ، فشار زیادی بر روی سرور وارد کند ، برای جلوگیری از مصرف منابع زیاد و ایجاد مشکل برای سایر سایت های موجود در آن سرور ، سرویس کاربر را تا زمانی که وردپرس را به درستی تنظیم نکرده است ، از دسترس خارج می کنند.
  • استفاده از عکس های بهینه نشده و سنگین . توصیه می شود مطلب «بهینه سازی عکس های سایت» را مطالعه نمایید.
  • استفاده از افرونه های غیر استاندارد ..اگر افزونه ای که استفاده می کنید به خوبی کد نویسی نشده باشد و یا در خواست های زیادی به دیتابیس ارسال کند و یا به صورت نامتعارف و بیش از حد از Ajax استفاده کند می تواند فشار بسیار زیادی بر روی هاست وارد کرده و سرعت لود سایت را کاهش دهد.
  • وجود اسکریپت های خارجی . مانند کدهای تبلیغاتی ، فونت هایی که از سرورهای خارج از سایت لود می شوند ، آیکن ها ، شکلک ها و … می توانند سرعت سایت را کاهش دهند. طبق برخی از آمار ، استفاده از کدهای تبلیغات بنری ، همسان و غیره می تواند سرعت لود سایت را تا دو برابر کاهش دهد.
  • کِش رفتن سایر سایت ها از منابع سایت شما . در صورتی که سایت های دیگر مطالب شما را که حاوی تصویر هستند عینا کپی می کنند ، ممکن است تصویری که در سایت آنها نشان داده می شود مستقیما از سرور شما لود شده و فشار زیادی بر روی هاست وارد کند.

برای افزایش سرعت لود سایت به نکات زیر دقت کنید :

1 – هاست و شرکت میزبان خوبی برای سایت پیدا کنید

گزینه های بسیار زیادی برای انتخاب هاست وجود دارد. مخصوصا اگر سایتتان را تازه شروع کرده اید به دلیل اینکه بازدید زیادی ندارید و حجم فایل های کلی شما کم است ، پیدا کردن میزبان برای شما کار چندان سختی نیست . ولی توجه داشته باشید که تعداد بسیار کمی شرکت خوب وجود دارد که می تواند خیال شما را از این بابت راحت کند.

قبلا در این مورد مطلبی منتشر شده است که لینک آن در چند پاراگراف قبل قرار داده شد.

در شروع کار معمولا شما نیاز به منابع بالا و کانفیگ اختصاصی ندارید و می توانید با هاست اشتراکی کارتان را شروع کنید. ولی باید هاست اشتراکی که انتخاب می کنید ، کیفیت خوبی داشته باشد.

در زمان انتخاب هاست اشتراکی ، به میزان پهنای باند ، حجم هارد ، مشخصات کلی سرور ، نوع هارد ، نحوه پشتیبانی گیری ، محدودیت هایی که روی هاست لحاظ شده است ، قابلیت ارتقاء هاست ، ورژن php و کشور سرور اصلی هاست اشتراکی دقت کنید.

هاست اشتراکی باید طوری تنظیم شده باشد که از فشار سایر سایت ها بر روی سرویس شما جلوگیری شود. به دلیل اینکه سایت شما به صورت اشتراکی با چندین سایت دیگر بر روی یک سرور قرار دارد ، اولا باید تعداد این سایت های مشترک ، بسیار زیاد نباشد و ثانیا ، شرکت هاستینگ محدودیت هایی ایجاد کرده باشد که افزایش فشار سایر سایت ها بر روی سرور ، باعث کند شدن و یا از دسترس خارج شدن سایت شما نشود.

استفاده از هاست وردپرس که اختصاصا برای وردپرس کانفیگ شده است می تواند انتخاب خوبی باشد ولی توجه داشته باشید که اکثر سرورهای کنونی با وردپرس بخوبی سازگار هستند و نباید فقط به دلیل اسم وردپرسی بودن هاست ، مبلغ نامعقول و زیادی نسبت به هاست های معمولی پرداخت کنید.

بسیاری از شرکت های معتبر اصلا چیزی به اسم هاست وردپرس ندارند و بسیاری از شرکت های نامعتبر نیز وجود دارند که هاست معمولی را با نام هاست وردپرسی ولی با قیمت های بالاتر به مشتری می فروشند.

2 – از یکی از افزونه های کش وردپرس استفاده کنید

صفحاتی که توسط وردپرس ساخته می شوند پویا هستند .به این معنی که هر زمان کاربری وارد صفحه سایت شما می شوند ، وردپرس اطلاعات مورد نیاز را از هاست دریافت کرده و به صورت زنده به بازدید کننده نشان می دهد. این فرایند می تواند زمان لود سایت را افزایش داده و در سایت های پر بازدید باعث افزایش فشار بر روی سرور می شود.

از طرفی بسیاری از صفحات سایت مدت های طولانی بروزرسانی نمی شوند و اطلاعاتی که در این صفحات وجود دارند اکثر ثابت هستند. به همین دلیل توصیه می شود اگر مطالب سایت شما به گونه ای است که زیاد بروزرسانی نمی شوند ، حتما از افزونه های کش وردپرس استفاده کنید.

بسیاری از این افزونه ها رایگان هستند و گاهی می توانند سرعت لود سایت را حتی تا دو برابر افزایش دهند.

این افزونه ها تعداد درخواست های ارسالی به دیتابیس و سرور را کاهش داده و باعث سریع تر لود شدن  سایت برای کاربر می شوند. این افزونه های کش ، بعد از اینکه کاربر یکبار وارد سایت شما شد ، یک نسخه از برخی از فایل های سایت در مرورگر کاربر ذخیره می کند و در مراجعات بعدی ، این اطلاعات بجای سرور سایت ، از سیستم خودکاربر لود شده و سایت برای او سریع تر بارگذاری می شود. البته این فقط یکی از کارهایی است که این افزونه ها انجام می دهند.

افزونه های زیادی برای اینکار وجود دارد .مانند افزونه WP Super Cache ، W3 Total Cache ، WP Fastest Cache و LiteSpeed Cache که بسیاری از امکانات موجود در این افزونه ها رایگان است و برخی از امکانات بیشتر را می توانید با پرداخت پول فعال کنید ولی در بسیاری از موارد همان ورژن رایگان کفایت می کند.

افزونه WP ROCKET هم یکی از معروف ترین افزونه های پولی وردپرس می باشد که کارایی بسیار خوبی دارد ولی اگر به درستی تنظیم نشود می تواند مشکلاتی برای سایت ایجاد کند.

توجه داشته باشید که این افزونه ها تنظیمات زیادی دارند که ممکن است با برخی از امکانات قالب مورد استفاده شما تداخل ایجاد کرده و مشکلاتی برای سایت بوجود بیاورند.

به همین دلیل در زمان تنظیم این افزونه ها سعی کنید گزینه ها را تک به تک فعال کرده و هربار کارایی سایت را مورد بررسی قرار دهید. بخصوص فشرده سازی و هرگونه تغییر در فایل های جاوا اسکریپت بسیار مهم و حساس است .

3 – عکس های سایت را بهینه سازی کنید

اگر در سایت و مطالبتان از عکس استفاده می کنید ، بسیار مهم است که آنها را بخوبی بهینه سازی کنید. در واقع استفاده نادرست از تصاویر ، یکی از مهمترین دلایل کاهش سرعت لود سایت است .در این مورد توصیه می شود مطلب «بهینه سازی تصاویر سایت» را مطالعه نمایید.

یکی دیگر از مشکلاتی که مربوط به عکس های سایت می باشد ، درست نبودن سایز آنها ست . ممکن است به هر دلیلی (مثل عوض کردن قالب وردپرس) ، عکس هایی که در سایدبار و یا در سایر بخش های سایت لود می شوند در اندازه درستی نباشند و قالب سایت با استفاده از css ، تصویر را کوچکتر کند.

آموزش افزایش سرعت سایت وردپرس / gtmetrix  افزایش سرعت بالا آمدن سایت / خدمات افزایش سرعت سایت   بالا آمدن  افزونه بهینه سازی وردپرس
سرعت سایت برای گوگل مهم است

این مشکل می تواند سرعت لود سایت را کاهش داده و منابع سایتتان را هدر دهد . برای رفع این مشکل باید تمام سایزهای مورد نیاز قالبتان را پیدا کرده و تمام عکس های مطالب را دوباره سازی کنید. چرا که با ایجاد هرگونه تغییر در سایزهای تولیدی وردپرس ، فقط تصاویر مطالب جدید در سایزهای جدید تولید می شوند و تصاویر قدیمی دست نخورده باقی می مانند.

برای رفع این مشکل می توانید از افزونه Regenerate Thumbnails یا «بازسازی تصاویر بندانگشتی» استفاده کنید. این افزونه نه تنها تصاویر قبلی شما را اصلاح می کند ، بلکه تصاویری که در سایزهای نادرست هستند و کاربردی ندارند را نیز حذف می کند.

حجم تصاویر نیز در این مورد بسیار مهم است . باید قبل از آپلود هر عکسی در سایت ، سایز و حجم آن را تا جایی که می توانید کاهش دهید. افزونه هایی برای این کار نیز وجود دارد ولی اگر قبل از آپلود کردن عکس ، آن را با استفاده از ابزارهای مانند فتوشاپ ، بهینه سازی کرده باشید ، نیازی به نصب این افزونه ها نیست .

بعد از انجام سه مرحله ذکر شده ، سرعت سایت وردپرسی شما به شدت افزایش پیدا می کند .ولی اقدامات دیگری هم می توانید برای بیشتر شدن سرعت لود سایت انجام دهید. برای مثال :

4 – وردپرس و افزونه ها را همیشه بروز نگه دارید

وردپرس مرتبا در حال بروزرسانی و رفع مشکلات و افزایش کارایی آن است . افزونه های وردپرس نیز به همین دلیل و برای هماهنگی بیشتر با ورژن های جدیدتر وردپرس ، مدام در حال بروزرسانی هستند.

بسیار مهم است که همیشه وردپرس و افزونه ها را بروزرسانی کنید و از استفاده کردن از ورژن های قدیمی خودداری کنید. برخی از این بروزرسانی ها ، ممکن است با رفع مشکلات و یا اضافه کردن امکاناتی ، باعث افزایش سرعت لود سایت شوند.

5 – فرایندهایی که در پس زمینه در حال اجرا هستند را مرور کنید

در برخی از موارد ، فرایندهایی در پس زمینه وردپرس در حال انجام است که ممکن است سرعت سایت را کاهش دهد . برای مثال اگر افزونه ای برای بک آپ گیری خودکار وردپرس نصب کرده باشید ، در طی فرایند گرفتن بک آپ ممکن است سرعت لود سایت کمتر شود.

یا ممکن است برخی از افزونه هایی که نصب کرده اید ، مدام در حال ارسال در خواست های Ajax به سرور سایت باشند.

بسیار مهم است که اگر به این موارد نیاز دارید ، آنها را طوری تنظیم کنید که در زمان اوج بازدید سایت نباشند. برای مثال می توانید فرایند بک آپ خودکار و یا بهینه سازی خودکار دیتابیس را روی سایت 3 نصف شب تنظیم کنید.

در مواردی هم که به این فرایند احتیاجی ندارید می توانید آنها را کلا غیر فعال کنید.

6 – بخش نظرات را صفحه بندی کند

در صورتی که مطالب سایت شما نظرات زیادی دارند ، بهتر است آن را صفحه بندی کنید. برای مثال ، نمایش 60 نظر در هر صفحه می تواند انتخاب خوبی باشد. هر چقدر تعداد نمایش نظرات در یک صفحه بیشتر باشد ، سرعت آن صفحه کاهش پیدا می کند.

برخی از افزونه ها و حتی قالب های وردپرس ، نظرات مطالب را به صورت Ajax و تنها با کلیک کردن بر روی دکمه «نمایش نظرات» ، نمایش می دهند. این روش برای افزایش سرعت سایت بسیار خوب است ولی باعث قطع دسترسی ربات های گوگل به بخش نظرات شده و می تواند از بابت سئو برای سایت مضر باشد.

چرا که متن هایی که در بخش نظرات توسط بازدید کننده ها نوشته می شود ، می تواند برای سئوی سایت شما مفید بوده و باعث افزایش بازدید شود. برخی از قالب ها این مشکل را حل کرده اند و با وجود لود نظرات به صورت Ajax ، دسترسی های لازم را به ربات های گوگل می دهند.

7 – مطالب بسیار بلند را صفحه بندی کنید

اگر مطلبی در سایت نوشته اید که بسیار بلند است و شامل ویدئوها و عکس های زیادی است ، می توانید برای جلوگیری از کاهش سرعت لود سایت ، اینگونه مطالب را به چند صفحه تقسیم کنید. برای این کار نیز افزونه های خوبی در مخزن وردپرس وجود دارد.همچنین می توانید از برچسب <!––nextpage––> برای این منظور استفاده کنید.

8 – از cdn استفاده کنید

با توجه به اینکه کاربران ، از مناطق مختلف جغرافیایی وارد سایت شما می شوند ، ممکن است سرعت لود سایت در برخی از مناطق بدتر از سایر نقاط باشد. برای رفع این مشکل می توانید از cdn استفاده کنید. این شبکه های توزیع محتوا ، سرورهای زیادی در نقاط مختلف جهان دارند و متناسب با محل زندگی کاربر ، مطالب سایت شما را از نزدیک ترین محل برای او لود می کنند و به همین دلیل سرعت لود سایت برای انها بیشتر می شود.

البته اگر از هاست ایران استفاده می کنید توصیه می کنیم از cdn استفاده نکنید چرا که می تواند سرعت لود سایت را برای کاربران ایرانی کاهش دهد.

9 – فایل های ویدئویی را مستقیما در وردپرس آپلود نکنید

اگر مطلب شما حاوی ویدئو است ، توصیه می شود این ویدئو را مستقیما از طریق پیشخوان وردپرس آپلود نکنید. می توانید فایل ویدئویی را روی سایت هایی مثل آپارات آپلود کرده و از طریق کدی که در اختیارتان قرار داده می شود ، ویدئو را داخل مطلب نشان دهید.

یا اگر نمی خواهید ویدئو را روی سایت دیگری آپلود کنید ، می توانید یک سرور و یا هاست دیگر تهیه کرده و فیلم را روی آن هاست آپلود کنید. حتی می توانید داخل همین هاستی که دارید ، یک ساب دامین و یا فولدر ایجاد کرده و ویدئوها را داخل آن آپلود کنید.

10 – در انتخاب قالب دقت کنید

در این مورد قبلا مطلبی منتشر کرده ام که توصیه می کنم مطالعه نمایید. «انتخاب بهترین قالب وردپرسی»

گزینه های بسیار زیادی برای انتخاب قالب وجود دارد که بسیاری از آنها رایگان هستند.در زمان انتخاب قالب ، از انتخاب طرح هایی که بسیار شلوغ و سنگین هستند خودداری کنید. قالب های پولی در برخی از موارد برای اینکه بتوانند طیف وسیعی از کاربران را جذب کنند ، امکانات بسیار زیادی بر روی قالب پیاده سازی می کنند که می تواند باعث سنگین شدن سایت شود.

همچنین زمانی که قالب را تهیه کردید ،‌به صورت افراطی از امکانات قالب بر روی سایت استفاده نکنید. تا جایی که می توانید باید با استفاده از حداقل امکانات قالب، سایت خودتان را طراحی کنید. هر چقدر کمتر از ابزارک ها و امکانات صفحه ساز و انیمیشن های مختلف در سایت استفاده کنید ، سرعت لود آن بیشتر خواهد بود.

وجود این همه امکانات در قالب ، به این معنی نیست که باید از همه آنها به صورت هم زمان استفاده شود.

استفاده از اسلایدرها هم می توانید سرعت لود سایت را کاهش دهد.همچنین ابزارک هایی که مطالب را به صورت رندم مثلا در بخش سایدبار نشان می دهند باعث افت سرعت سایت می شوند.بسیاری از افرونه های کش ، ابزارک هایی که مطالب را به صورت تصادفی نشان می دهند ، کش نمی کنند.

 چگونه سرعت لود سایت را بالا ببریم  بهینه سازی سرعت سایت وردپرس  افزونه بهینه سازی و افزایش سرعت سایت وردپرس wp rocket
سرعت سایت یکی از فاکتورهای مهم سئو است

11 – در انتخاب افزونه ها دقت کنید

اگر در زمان نصب افزونه های وردپرس ، دقت نداشته باشید ممکن است از افزونه هایی استفاده کنید که کد نویسی استانداردی ندارند و باعث کند شدن سایتتان می شوند.

همچنین برخی از افزونه ها ، در پس زمینه سایت فعالیت هایی انجام می دهند که در برخی از موارد اصلا نیازی به این کار نیست . شماری از افزونه ها نیز حتی زمانی که نیازی به آنها ندارید ،کدهای خود را به صفحه های مختلف سایتتان اضافه می کنند.

  • ۹۸/۱۰/۲۰
  • محمد حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی